19 iulie 2013

Dor de vacanta

Vacanţă…acel gând abia perceptibil ce îţi gâdilă sufletul şi îţi transmite că în scurt timp te poţi decontecta de rutina zilnică, de obositorul ceas deşteptător şi de teama de a nu fi întârziat (din nou) la serviciu. În goana după autobuz îţi imaginezi ce bine ar fi dacă ai putea avea un dispozitiv magic care să te multiplice, astfel încât să poţi fi în mai multe locuri în acelaşi timp, iar tu să leneveşti ,de fapt, bucurându-te de esenţa vieţii ; un alt ,,eu" să fie departe de lumea dezlănţuită, deconectat de toate grijile cotidine, găsind în sfârşit timp pentru tine şi pentru sufletul tău, lăsând în urmă tot acel nimic în care societatea se încăpăţânează să te afunde. Vrei doar să asculţi cum marea se izbeşte furioasă de ţârm,contopindu-se cu nisipul fierbinte. Acolo, la mare, îţi regăseşti un ciob de suflet şi o fărâmă de gând..de multă vreme pierdute. Aici, în liniştea asta, ai sufletul încărcat de emoţie, de regăsire, de reîntregire. Doar când ai timpul de partea ta poţi să te distrezi, să te eliberezi de toate frustrările acumulate, de toate grijile ce ţi-au întunecat existenţa.
Vrei doar să găseşti cât mai multe locuri faine, care merită să se întipărească pe retina înlăuntrului tau, adăugând imagini în albumul aducerilor-aminte, ce vor încânta şi privirile celor lăsaţi acasă. Nu ştii însă limba, nu ştii cum ai putea să iei contact cu obiectivele turistice care merita a fi vizitate. Brusc, îţi aminteşti de minunea prezentului –internetul-. Ţi se confirmă încă o dată (oare mai era nevoie?!?) că societatea modernă să află în raport de interdependenţă cu lumea virtuală. Totul e mai simplu, mai uşor, mai accesibil cu un singur click, cu o simplă navigare. Astfel, poţi afla o mulţime de lucruri interesante despre locul în cercetarea căruia te afli acum, eşti conectat în timp real cu ai tăi, ai şansa de a le împărtăşi din experienţele tale prietenilor şi de a trimite şefului o vedere din minunatul tău concediu. Poţi găsi restaurante, hoteluri sau pensiuni, poţi afla în timp util despre evenimentele care se derulează chiar în perioada concediului tău ( concerte, expoziţii, spectacole de circ , etc.), îţi poţi cumpăra bilete de avion şi totul doar cu ajutorul MARELUI INTERNET. Ar fi de prisos să mai insist asupra numeroaselor beneficii şi înlesniri pe care ni le oferă acest minunat mijloc de informare şi comunicare. Am fi ipocriţi şi dacă am spune că ne-am putea trăi liniştiţi vieţile şi fără net deoarece odată ce ai prins microbul mediului online e greu să te mai ,,vindeci”, pentru că te deprinzi cu simplificarea lucrurilor, cu rapiditatea cu care se execută comenzile şi cu utilitatea incontestabilă a acestuia.
Închei prin a spune că parfumul îmbietor al vacanţei m-a curpins ,învăluindu-mă cu mireasma sa şi purtându-mă ,măcar cu gândul, prin cele mai exotice locuri, scăldându-mi sufletul cu valurile zvăpăiate ale unei mării ce mă cheamă la ea, picurându-mi în inimă dorinţa de a-mi face bagajele  şi de a mă îndrepta cu paşi repezi şi siguri spre o plajă ..de vis...doar a mea!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu